Gå til sideinnhold
ungt par med hund som sitter i gamle Skudeneshavn på karmøy

Bruke

I mobilbanken kan du utføre både betalinger, bestille kort og konto eller kontakte oss.

Spørsmål og svar om Bruke

Hvordan får jeg bestilt meg nytt kort?

Du kan bestille nytt kort i nettbanken/mobilbanken, eller ta kontakt med oss så bestiller vi nytt kort til deg.

Du vil motta kortet i posten i løpet av en uke.

Jeg har mistet kortet mitt. Hva gjør jeg?

Sperretjeneste Visakort

Ring bankens sperretjeneste + 47 21 49 23 93.

Sperretjeneste MasterCard

Ring EnterCards sperretjeneste +47 73 89 77 56, innvalg 1.

Må jeg bestille ny BankID på mobil når jeg har fått nytt SIM-kort til mobiltelefonen?

Etter 01.09.22 vil det ikke være mulig å bestille BankID på mobil på nytt. Du må da benytte deg av BankID appen.

Hva betyr reserverte beløper?

Når du handler med kort blir beløpene ofte reservert en periode før de faktisk blir belastet konto. Dette gjør den aktuelle bedriften for å sikre seg betalingen før den blir bokført.

Er det beløpsgrense på kortet mitt?

Ja, alle kort har beløpsgrenser for både varekjøp og uttak i minibank.

Se hva som gjelder for ditt kort.