Gå til sideinnhold
Hjem / Nyheter / – Det viktigste er å se kunden
Bilde av Ingrid og Rolf Henrik, kunderådgivere i banken.

– Det viktigste er å se kunden

Hvordan er det egentlig å jobbe i banken? For kunderådgiverne Ingrid og Rolf Henrik handler det om å gjøre en forskjell for kundene – og om et arbeidsmiljø som gjør at man gleder seg til å gå på jobb. 

En meningsfylt jobb

Tar du turen innom banken i Åkrehamn treffer du mest sannsynlig enten Ingrid eller Rolf Henrik, som begge jobber som kunderådgivere på bankens hovedkontor. 

Ingrid visste tidlig at hun likte å jobbe med kunder og det å jobbe i banken ga muligheten for å kunne hjelpe kundene med stort og smått i livet, som stemmer godt overens med det Ingrid også liker å gjøre på fritiden – nemlig hjelpe andre. 

For Rolf Henrik var også kundekontakt en viktig del av hvorfor han endte opp i banken, i tillegg til at han er interessert i tall og synes banken er en spennende bransje med mange muligheter og retninger å velge mellom. 

Begge to er tydelige på at det å jobbe i bank er en meningsfylt jobb, der du får mulighet til å hjelpe kundene når de trenger det. 

– Kundene setter pris på at vi er her

Hverdagen som kunderådgiver er alt annet enn ensformig. Oppgavene spenner fra sparing og fond til kort, kontoer og digitale løsninger. Noen samtaler skjer ansikt til ansikt, andre på telefon eller e-post – men fellesnevneren er alltid den samme: møter med mennesker. 

– Det viktigste er å se kunden og forstå situasjonen de er i. Det er mange forskjellige livsfaser, så det å kunne tilpasse både produkter og hjelpen de trenger i de ulike fasene er viktig for en kunderådgiver, forteller Ingrid. 

Kundene setter stor pris på at banken er lett tilgjengelig, med flere lokalkontorer over hele Karmøy, fra Skudeneshavn i sør til Oasen på fastlandet. De setter pris på at de kan komme innom for å få hjelp når de trenger det. 

– Jeg merker at kundene setter pris på at vi er her og at de kan komme innom for å få hjelp med det de trenger, når de trenger det. 

Et godt og inkluderende arbeidsmiljø

For både Ingrid og Rolf Henrik er kollegaene og miljøet på jobb en stor del av trivselen. Arbeidsmiljøet i banken er formet av en gjeng som heier på og stiller opp for hverandre, noe som gjør at det er kjekt å komme på jobb hver dag. 

– Jeg har vært her i litt over 1,5 år og det har vært en fin reise der jeg har blitt kjent med mange kjekke folk og har fått lært mye nytt om bank, forteller Rolf Henrik. 

– Det er et så godt arbeidsmiljø med fantastiske personer som jobber sammen hver dag. Det gjør at jeg gleder meg til å gå på jobb. Det er alltid et smil å få, uansett hvor du ser, sier Ingrid. 

Mer enn bare en jobb

Det å jobbe i banken er mer enn tall og tjenester. Det handler om mennesker. Om å være der når noen trenger det. Det handler om å skape trygghet og å gjøre bank enkelt for folk – hver eneste dag. 

Som kunderådgivere i banken viser Ingrid og Rolf Henrik nettopp dette: hvordan ekte engasjement, varme og tilstedeværelse gjør jobben både meningsfull og givende. Ikke bare for kundene – men også for de som jobber her. 

Gi oss tilbakemelding