Gå til sideinnhold

Pålogging

Blokkert BankID – hvordan åpne igjen?

Dersom BankID er sperret eller blokkert må du ta kontakt med banken i åpningstiden vår for å få dette opphevet.

Om du bare har glemt BankID-passordet ditt, kan du resette dette i pålogging til nettbank: Fra hjemmesiden vår skudeaakra.no velger du Logg inn – nettbank – BankID. På den siden er det et tekstvalg som heter «Glemt BankID passord». Merk at de kun er mulig å bestille nytt BankID-passord via den løsningen dersom BankID-en din er utstedt av Skudenes & Aakra Sparebank.

Kan jeg kaste kodebrikken når jeg får BankID-app?

Nei. Selv om du kan klare deg med BankID-app i det daglige, trenger du fortsatt kodebrikke. Dette for sikkerhet dersom du må bestille BankID på nytt.

Hvordan logger jeg på nettbanken første gang?

Nettbank bestiller du ved personlig oppmøte i banken og identifisering i form av pass. Ved bestilling får du tilsendt et engangspassord på SMS eller e-post og kodebrikke blir sendt til deg pr post. Brukernavnet til nettbanken er ditt fødselsnummer (11-siffer).

Når du har mottatt kodebrikken kan du logge inn i nettbanken. Ved førstegangs pålogging trenger du engangspassordet du fikk tilsendt på SMS eller e-post da du opprettet nettbankavtalen. Når du taster dette passordet, åpnes et nytt vindu hvor du blir bedt om å lage et personlig passord for videre innlogging i nettbanken.

Har du BankID fra en annen bank, kan du logge inn med den.

Hvordan logger jeg meg på nettbank uten BankID?

For å logge på nettbanken uten BankID trenger du:

  • Brukernavn (fødselsnummer)
  • Passord
  • Kode fra kodebrikke
Hvordan logger jeg meg på nettbank med BankID?

Ønsker du å logge på med BankID trenger du:

  • Fødselsnummer
  • Kode fra kodebrikke
  • BankID-passord

Det er en forutsetning at du har bestilt BankID i nettbank, eller har BankID fra annen bank.

Er det første gang du forsøker å logge på med BankID, må du bruke engangspassordet du mottok på e-post da du bestilte BankID.

Kan jeg logge inn i nettbanken med nettbrettet mitt?

Du kan fint logge inn i nettbanken fra ditt nettbrett.

Jeg har glemt den personlige koden min. Hva gjør jeg?

Send oss en mail eller ring oss på 52845200 så ordner vi det for deg.

Jeg tror nettbanken min er sperret. Hva gjør jeg?

Send oss en mail eller ring oss på 52845200 så åpner vi den for deg.

Hva gjør jeg når kodebrikke ikke virker?

Send oss en mail eller ring oss på 52845200 så bestiller vi en ny til deg.

Jeg har glemt koden min til mobilbanken

Dersom du har glemt koden til MobilBanken åpner du appen og trykker på «Glemt personlig kode» i påloggingsbildet. Du vil da bli geleidet gjennom aktiveringsprosessen på nytt og lager deg ny kode.

Jeg får ikke aktivert mobilbanken

Før du kan bruke mobilbanken første gang må du ha nettbankavtale. I tillegg må ditt mobiltelefonnummer være registrert i våre systemer. Ta kontakt om du ikke får aktivert appen.

Hva gjør jeg dersom jeg har glemt mitt personlige BankID passord?

Har du glemt BankID passordet ditt kan du bruke glemt-passord-funksjonen som du finner under BankID påloggingen.

Du kan også kontakte kundeservice på telefon +47 52 84 52 00.

Hvordan endrer jeg BankID-passordet mitt?

Når du bruker BankID kan du endre passordet ditt i påloggingsbildet. Klikk på Meny knappen oppe til høyre i påloggingsbilde og velg «endre passord». For å kunne endre ditt BankID-passord må du først gjennomføre en identifisering med ditt nåværende passord. Etter identifiseringen med nåværende passord vil du kunne lage nytt passord. Det er meget viktig at du husker det personlige passordet ditt.

Gi oss tilbakemelding