Gå til sideinnhold
Hjem / Kontakt oss
Bilde fra bankens kundesenter med ansatte

Kontakt oss

Noe du lurer på eller trenger hjelp til? Vi hjelper deg mer enn gjerne og svarer så fort vi kan.

Spørsmål vi ofte får:

Hva gjør jeg dersom jeg har glemt mitt personlige BankID passord?

Har du glemt BankID passordet ditt kan du bruke glemt-passord-funksjonen som du finner under BankID påloggingen.

Du kan også kontakte kundeservice på telefon +47 52 84 52 00.

Hvordan endrer jeg BankID-passordet mitt?

Når du bruker BankID kan du endre passordet ditt i påloggingsbildet. Klikk på Meny knappen oppe til høyre i påloggingsbilde og velg «endre passord». For å kunne endre ditt BankID-passord må du først gjennomføre en identifisering med ditt nåværende passord. Etter identifiseringen med nåværende passord vil du kunne lage nytt passord. Det er meget viktig at du husker det personlige passordet ditt.

Jeg har glemt koden min til mobilbanken

Dersom du har glemt koden til MobilBanken åpner du appen og trykker på «Glemt personlig kode» i påloggingsbildet. Du vil da bli geleidet gjennom aktiveringsprosessen på nytt og lager deg ny kode.

Blokkert BankID – hvordan åpne igjen?

Dersom BankID er sperret eller blokkert må du ta kontakt med banken i åpningstiden vår for å få dette opphevet.

Om du bare har glemt BankID-passordet ditt, kan du resette dette i pålogging til nettbank: Fra hjemmesiden vår skudeaakra.no velger du Logg inn – nettbank – BankID. På den siden er det et tekstvalg som heter «Glemt BankID passord». Merk at de kun er mulig å bestille nytt BankID-passord via den løsningen dersom BankID-en din er utstedt av Skudenes & Aakra Sparebank.

Hva er er IBAN og SWIFT?

For å betale til utlandet må du ha info om IBAN og SWIFT. Hvor og hvordan du finner dette kan du lese om på vår side for utenlandsbetaling.

Hvordan bestiller jeg BankID?

BankID bestiller du ved å logge på nettbank.

1. Logg på nettbanken ved å velge innlogging uten BankID.

2. Gå på Meny, velg BankID – Bestill BankID

3. Fullfør trinnene og du vil få tilsendt et engangspassord på mailen din.

4. Logg ut av nettbanken og logg nå inn på innloggingen som heter BankID.

5. Tast inn fødselsnummer, «Engangskode» betyr kode fra kodebrikken og «Engangspassord» betyr passordet du fikk på mail.

6. Lag deretter eget passord på mist 8 tegn (tall og/eller bokstaver) og du har BankID.

Bestilling av BankID krever videre:

  • at banken har registrert ditt pass med RFID. Bestilling kan ikke gjennomføres dersom pass ikke er registrert i systemet.
  • at du står som kontoeier på minimum en konto i banken.

Skriv til banken

Innlogget i nettbanken kan du skrive med banken trygt og sikkert. Da vet vi at du er deg og vi kan hjelpe deg med tjenester som krever høy sikkerhet. For eksempel låse opp sperret BankID.

Åpningstider:

1. september – 14. mai

Mandag – Fredag: 10.00 – 15.30
Torsdag: 10.00 – 17.00

15. mai – 31. august

Mandag – Fredag: 10.00 – 15.00
Torsdag: 10.00 – 17.00

Gi oss tilbakemelding