Gå til sideinnhold
Hjem / Bruke / Bankkort og konto / Bankkort Online 18+
Hovedkontor Åkrehamn kontorbilde inngangsparti med automater

Bankkort Online 18+

Bankkortet brukes til betaling av varekjøp, kontaktløs betaling og kontantuttak i Norge og utlandet. Det kan ikke brukes til netthandel.

Alle kort fra Skudenes & Aakra Sparebank inneholder både BankAxept og Visa.

BankAxept er den norske delen i kortet. Det er BankAxept som brukes i nesten alle butikker i Norge og ved minibankuttak. De aller fleste butikker foretrekker at betalinger utføres med BankAxept.

Visa er den internasjonale delen i kortet og kan brukes over hele verden. Ved bruk av kortet i utlandet er det automatisk Visa som brukes. Det er også visadelen som brukes for netthandel.

Når Google Pay benyttes er det Visa som brukes, foreløpig også i Norge.

Sperretjeneste

Bankkort/NettBank/BankID: tlf. +47 21 49 23 93
MasterCard: tlf. +47 73 89 77 56
Aina Johanne Flotve

Kontakt oss for bestilling av kort

Bruk av bankkort

ProduktPris
Varekjøp0
Uttak i vår minibank0
Uttak i andre bankers minibank 17
Visa kjøp 22
Kontantuttak i utlandet29 kroner pluss 0,5% av uttak
Valutapåslag ved transaksjoner i utenlandsk valuta1,75%
Minibankeier kan ta en egen pris for uttaket i andre minibanker. Prisinformasjon vil vises ved uttak

1 ) Gratis for alle kunder med personkonto ungdom og seniorkonto. Seniorkonto er stengt for nysalg.

2 ) Gratis for alle kunder med personkonto ungdom og seniorkonto. Seniorkonto er stengt for nysalg.

Årsgebyr bankkort

ProduktPris
Barne- og ungdomskortgratis
Bankkort Online 18+250
Bankkort 118 årgratis
19-25 år150
26 år og oppover300
Gullkort (stengt for nysalg på privatmarkedet)500
MasterCard Goldgratis

1 ) Gratis ved første gangs utstedelse til 18-åringer.

Hva koster det å ta ut penger i minibank i utlandet?

Prisliste over bruk av bank i utlandet finner du i våre prislister, under avsnitt «Bruk av bankkort».

Hvor finner jeg kontoutskrift?

I nettbanken

Meny – Arkiv – Kontoutskrifter

I mobilbanken

Meny – Andre tjenester – Alle tjenester – Meny – Arkiv – Kontoutskrifter

Hva er Apple Pay?

Apple Pay er en tjeneste fra Apple som gir deg muligheten til å betale enkelt i butikk, på nett og i app. Du må ha en godkjent iPhone eller Apple Watch med siste versjon av iOS, watchOS eller macOS.

Er det sikkert å bruke Apple Pay?

Når du betaler med Apple Pay lagres ikke kortnummeret ditt på enheten eller Apple sine servere. Kortnummeret deles heller aldri med brukerstedet. I stedet lages det et digitalt kortnummer (token) som krypteres og lagres sikkert på enheten. Hver transaksjon må godkjennes med bruk av tokenet sammen med enhetens egne sikkerhetsmekanismer: Touch ID eller Face ID.

Er det aldersgrense for å bruke Apple Pay?

Det er 13 års aldersgrense for å bruke Apple Pay.

Skal du kontakte banken eller Apple hvis du får problemer med Apple Pay?

For spørsmål om betalinger og hvordan du legger til et kort i Apple Pay, kan du kontakte oss.

Har du spørsmål om Apple sin programvare eller hardware, kan du ta kontakt med Apple i butikkene deres eller på kundeservice.

Hvordan betaler jeg med Apple Pay i apper og på nett?

Se etter symbolet for Apple Pay.

Velg Apple Pay som betalingsmåte.

Bruke Face ID eller Touch ID for å gjennomføre kjøpet.

Hvilke enheter er støttet?

For å bruke Apple Pay må du ha en godkjent iPhone, Apple Watch, iPad eller Mac. iPhone må være iPhone 6 eller nyere, og du må ha nyeste versjonen av iOS.

Her er en liste over hvilke enheter som støttes: https://support.apple.com/no-no/HT208531

Du må også ha en Apple ID som er innlogget på iCloud og et kort fra Skudenes & Aakra Sparebank. Hvis du vil betale med Apple Pay på flere enheter, må du legge til kortet på hver enkelt enhet.

Hva skjer hvis jeg mister telefonen min som har betalingskortene mine lagret i Apple Pay med Skudenes & Aakra Sparebank?

Hvis du mister telefonen din, kan du bruke Finn iPhone-appen til å deaktivere Apple Pay midlertidig eller slette kortene dine permanent fra enheten. Du kan også kontakte Skudenes & Aakra Sparebank for å be om hjelp med å deaktivere kortene dine i Apple Pay.

Kan jeg bruke Apple Pay med Skudenes & Aakra Sparebank når jeg reiser utenlands?

Ja, du kan bruke Apple Pay med Skudenes & Aakra Sparebank når du reiser utenlands, så lenge betalingsterminalene støtter Apple Pay. Du bør sjekke med Skudenes & Aakra Sparebank om det kan være noen gebyrer eller restriksjoner på bruk av kortet ditt i utlandet.

Hvordan kan jeg se en oversikt over betalinger gjort med Apple Pay med Skudenes & Aakra Sparebank?

Du kan se en oversikt over betalinger gjort med Apple Pay i Wallet-appen på iPhone eller iPad. Gå til kortet du vil se transaksjonene for, og trykk på «Transaksjoner». Du kan også se transaksjonsinformasjon i nettbanken til Skudenes & Aakra Sparebank.

Kan jeg legge til flere betalingskort fra Skudenes & Aakra Sparebank i Apple Pay?

Ja, du kan legge til flere betalingskort fra Skudenes & Aakra Sparebank i Apple Pay. Du kan legge til så mange kort som du vil, og velge hvilket kort du vil bruke når du skal betale.

Hva skjer hvis jeg har problemer med å legge til et betalingskort fra Skudenes & Aakra Sparebank i Apple Pay?

Hvis du har problemer med å legge til et betalingskort fra Skudenes & Aakra Sparebank i Apple Pay, kan du kontakte Skudenes & Aakra Sparebank for hjelp. De vil kunne gi deg veiledning og hjelpe deg med å løse eventuelle problemer som oppstår.

Er det gebyrer ved bruk Apple Pay?

Ja, per i dag går Apple Pay på VISA-delen av bankkortene, ettersom Apple Pay er et VISA produkt. I dag er gebyret på 2 kr per transaksjon når en VISA transaksjon utføres. For mer informasjon om prislister for kort og konto finner du her.

Koster det noe å bruke Fitbit Pay?

Ja, per i dag går Fitbit Pay på VISA-delen av bankkortene, ettersom Fitbit Pay er et VISA produkt. I dag er gebyret på 2 kr per transaksjon når en VISA transaksjon utføres. For mer informasjon om prislister for kort og konto finner du her.

Jeg har mistet kortet mitt. Hva gjør jeg?

Sperretjeneste bankkort

Ring bankens sperretjeneste + 47 21 49 23 93.

Sperretjeneste MasterCard

Ring EnterCards sperretjeneste +47 73 89 77 56, innvalg 1.

Jeg har funnet igjen kortet mitt. Hvordan åpner jeg det?

Ring vårt kundesenter på telefon 52 84 52 00 i åpningstiden så skal vi hjelpe deg.

Dersom vi ikke kan verifisere din identitet per telefon, må du møte opp personlig for åpne sperre.

Hva gjør jeg om jeg har mistet PIN-koden til kortet mitt?

Du kan hente PIN-koden til kortet ditt i nettbanken eller mobilbanken.

Hvordan får jeg bestilt meg nytt kort?

Du kan bestille nytt kort i nettbanken/mobilbanken, eller ta kontakt med oss så bestiller vi nytt kort til deg.

Du vil motta kortet i posten i løpet av en uke.

Er det beløpsgrense på kortet mitt?

Ja, alle kort har beløpsgrenser for både varekjøp og uttak i minibank.

Se hva som gjelder for ditt kort.

Hva er regionsperre?

Du kan sette regionsperre på kortet ditt i nettbank/mobilbank. Hensikten med regionsperre er å forhindre misbruk av kort.

Bør jeg har regionsperre?

Vi anbefaler at du setter regionsperre på kortet/kortene dine.

Hvordan finner jeg CVV2-koden min?

I forbindelse med bestilling av varer på nett må man ofte oppgi CVV2-kode. Denne koden er de tre siste sifrene som er trykket i signaturfeltet på baksiden av kortet ditt.

Gi oss tilbakemelding