Gå til sideinnhold
smartklokke på arm med betalinsterminal i bakgrunnen

Garmin Pay

Tenk så greit det er å gå med lommeboken på armen. Med Garmin Pay kan du betale rett fra smartklokken.

Når du er på farten

Dropp lommeboka når du er på joggetur. Betal med klokken din.

Kjapt i gang

Du får tilgang til Garmin Pay med noen få tastetrykk på mobilen. Nå trenger du kun klokken.

Sikker betaling

Kortnummer blir ikke lagret. Det er trygt å betale med Garmin Pay

Hvordan komme i gang

  1. Gå til Garmin Connect appen, og velg eller .
  2. Velg Garmin Pay -> Legg til et kort.
  3. Følg instruksjonene på skjermen.

Når kortet er lagt til, kan du velge kortet på klokken når du betaler.

Betal med Garmin Pay

Du kan betale med Garmin Pay på alle betalingsterminaler som er merket for kontaktløs betaling.

Slik betaler du:

  • Aktiver skjermen på smartklokken din og velg Garmin Pay
  • Kortet du betalte med sist vil vises på skjermen. Har du flere kort registrert og vil bruke et annet kort, velger du det kortet du vil betale med.
  • Hold klokken over betalingsterminalen
  • Betaling er godkjent når betalingsterminalen viser «Godkjent» og klokkeskjermen. Du får også bekreftelse via et push-varsel på telefonen din.

Spørsmål og svar om Garmin Pay

Koster det noe å bruke Garmin Pay?

Det koster ingenting å bruke Garmin Pay.

Hvilke kort fra Skudenes & Aakra Sparebank kan jeg legge inn på Garmin Pay?

Du kan legge til Visakort, Visa Online m/netthandel og Visa Gold.

Hvor sikkert er det å bruke Garmin Pay?

Garmin Pay bruker et digitalt kortnummer (en token) for å identifisere betalingskort som du har lagt til i Garmin Connect. Tokenet blir kryptert og lagres sikkert i appen og på klokken. Det betyr at det vanlige kortnummeret ditt aldri lagres hverken på mobilen din, i klokken eller på Garmins egne servere. Kortnummeret deles aldri med betalingsstedet. Dette gir god sikkerhet for deg som bruker Garmin Pay og annen mobilbetaling.

All bruk av Garmin Pay må godkjennes med PIN-kode hvis du har tatt av deg klokken siden forrige gang du tastet inn koden på klokken. Du blir bedt om å taste PIN-koden innimellom, dette som en ekstra sikkerhet.

Jeg har en ukjent transaksjon i Garmin Pay, hva gjør jeg?

Sperr kortet ditt i mobilbank eller nettbank eller ta kontakt med sperretjenesten for Visa på tlf: +47 21 49 23 93, eller MasterCard på tlf: +47 73 89 77 56.

Jeg har mistet min Garmin smartklokke, hva gjør jeg?

Vi anbefaler deg å sperre kortet ditt, enten i nettbanken/mobilbanken, eller ringe sperretelefonen til Visa på tlf: +47 21 49 23 93

Gi oss tilbakemelding